Salgsbetingelser
SELGER
Selger er BS Eurobib AS, Alf Bjerckes vei 20, 0582 Oslo, registrert i Brønnøysundregisteret på organisasjonsnummer 982754542.
KUNDER
Våre kundegrupper er bibliotek, skoler, universitet o.l. samt bedrifter. Privatpersoner og enkeltmannsforetak kan dessverre ikke handle hos oss.
Dersom du ønsker å bli kunde hos oss, vennligst fyll inn skjemaet Bli kunde.
PRISER
Alle angitte priser i nettbutikken er i norske kroner eks. mva og frakt. Eventuelle kampanjer og tilbud i nettbutikk gjelder per kjøpstilfelle.
FRAKT
Frakt på nettbutikkvarer vil alltid være synlig i handlekurven og endrer seg etter hvor mange og hvilke varer man legger til.
Minstefrakt er på kr 199,- + mva. For prosjektsalg og spesialtilpassede varer, oppgis frakt i hvert enkelt tilfelle.
BETALINGSVILKÅR
Betalingstiden er som angitt på faktura og er normalt på 20 dager dersom ikke annet er avtalt. Ved betaling etter forfallsdato påberegnes forsinkelsesrente samt lovfestet purregebyr.
BETALINGSOPPLYSNINGER
Bank: Handelsbanken
Kontonummer: 8398.11.26710
GARANTI
Vi gir to års garanti mot material- og produksjonsfeil. Fakturaen gjelder som garantibevis. Ved garantikrav må fakturanummer oppgis.
LEVERINGSVILKÅR
Leveringstiden oppgis på hvert produkt i nettbutikken og er veiledende.
Ved eventuelle forsinkelser, vil BS Eurobib informere kunden så raskt som mulig. Dersom ikke annet er spesielt avtalt, går risikoen for skade over på kjøper når varen blir overgitt til transportør. Dette anses som levering.
Vår hovedtransportør er Norsk Bibliotektransport (NBT), og de bruker undertransportører der de ikke kjører selv. Ordrene leveres på døren, og det kreves en underskrift ved overleveringen.
For varer som sendes fra vårt hovedlager, vil det sendes en mail med sporingsinformasjon til kunden så snart ordren er pakket og klar til forsendelse. I enkelte tilfeller sendes varen direkte fra produsent/underleverandør, og da vil det ikke sendes sporingsinformasjon.
Hvis ordren ikke er levert innen rimelig tid etter at sporingsmelding er mottatt, kontakt kundesenteret og oppgi ordrenummeret slik at vi kan etterlyse varen(e) hos transportør.
Ved varemottak plikter kjøper snarest, og senest innen 5 dager, å undersøke leveransen for transportskade. Innen rimelig tid må det undersøkes om varen er i samsvar med bestillingen, og om den ellers har mangler.
Dersom mangler eller skader oppdages, må kjøper melde fra til BS Eurobibs kundesenter - se punktene Reklamasjon og Transportskader.
Dersom en vare gjenstår som en rest etter at øvrige varer er levert, vil denne leveres kostnadsfritt så snart den er på lager igjen.
Viktig:
Hvis leveransen ikke kan mottas på grunn av begrensede åpningstider, vil det i enkelte tilfeller kunne påløpe en ekstra kostnad for ny utkjøring.
TRANSPORTSKADER
Transportskader
- Synlige skader på varene eller emballasjen, eller hvis kolli mangler, noteres på fraktseddelen, og sjåføren må signere. Meld skaden snarest, og senest innen 5 dager, til kundesenteret for å få erstatning.
- Skjulte skader på varen(e) etter mottakelsen, meldes snarest, og senest innen 5 dager, til kundesenteret.. Etter denne fristen er vår transportør ikke pliktig til å dekke transportskadene.
Viktig:
- Send alle skademeldinger til kundeservice@bseurobib.no, vedlagt bilder som dokumenterer skaden på varen og eventuelt emballasjen for å lette behandlingen av erstatningskravet.
- Ikke returner skadede varer uten forhåndsavtale med kundeservice. Varene må i noen tilfeller besiktiges av transportør før erstatning kan utbetales.
REKLAMASJONER
Reklamasjoner (ikke skader – se pkt. Transportskader) meldes til kundesenteret senest 5 dager etter at varen(e) er mottatt. Kundesenteret vil så foreta en vurdering av saken og ta kontakt for videre saksgang.
RETUR AV VARER
Angrerettloven gjelder ikke for kjøp og avtaler mellom virksomheter, og BS Eurobib har derfor ingen plikt til å ta varen(e) i retur. Returnerte varer uten forhåndsavtale med oss, erstattes ikke.
Kontakt imidlertid vårt kundesenter dersom du allikevel ønsker å returnere, for vi aksepterer i noen tilfeller retur av standardvarer som står oppført i nettbutikken med leveringstid 1-2 uker. Dette er varer som lagerføres av oss.
Ved avtalt retur gjelder følgende:
- Varen må returneres i feilfri stand, ubrukt og i originalemballasjen.
- Kunden må selv betale returfrakt. Kreditering avkortes med 30 % av fakturert beløp og skjer først når varen er mottatt i feilfri stand.
- Sørg for å pakke varen(e) forsvarlig slik at transportskader unngås.
- Merk returer tydelig med avsender og ordrenummer.
Dersom BS Eurobib har levert feil vare, ta først kontakt med vårt kundesenter, og vi vil så vurdere hva som skal skje med varen(e).
Ny, korrekt vare leveres uten omkostninger.
Ved transportskade må vårt kundesenter kontaktes omgående, og senest 5 dager etter varemottak - se pkt. Transportskader.
ANNULLERING AV ORDRE
Ordrer som er lagt inn i vår nettbutikk, overføres automatisk til vårt hovedlager for videre håndtering og forsendelse. Annullering av ordrer er derfor i utgangspunktet ikke mulig.
Dersom du imidlertid samme dag oppdager at du har bestilt feil, kontakt gjerne vårt kundesenter umiddelbart, så prøver vi å hjelpe deg så langt vi kan.
FORBEHOLD OM ENDRINGER
BS Eurobib forbeholder seg retten til uten forutgående varsel å endre vilkår i nettbutikk og varekataloger, varenes tilgjengelighet, utførelse, spesifikasjon og pris. Vi tar også forbehold om eventuelle skrivefeil. Oppdateringer og rettelser gjøres fortløpende i nettbutikken.
SALGSPANT
BS Eurobib betinger seg salgspant i produkter som ikke er beregnet på videresalg inntil kjøpssummen inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.
FORCE MAJEURE
BS Eurobibs ansvar ved levering oppheves ved særskilte tilfeller utenfor vår kontroll, slik som krig, naturkatastrofer, offentlige restriksjoner, etc. Mangel på transportmidler, forsinkelser fra produsent/underleverandør o.l. som skyldes fornanevnte punkter fritar BS Eurobib for alt annet ansvar enn å kreditere den manglende varens kjøpesum.